Jak spalać więcej kalorii? Jak (wreszcie) schudnąć skutecznie?

To pytanie, które zadaje sobie chyba każdy kto walczy z nadprogramowymi kilogramami. Wiemy, że żeby schudnąć należy stworzyć sobie deficyt kaloryczny, ale często nie wiemy JAK to zrobić. Większość osób decyduje się na ograniczanie pokarmu, wielokrotnie na tapetę bierzemy rożnego rodzaju diety, które opisane pięknie w internecie mają przynosić cudowne efekty. Tymczasem… często efektu nie ma lub jest krótkotrwały i niechciane kilogramy wracają jak bumerang. To frustrujące. Jak więc osiągnąć cel, schudnąć i przestać obsesyjnie myśleć o kaloriach? Jak nauczyć się spalać ich więcej?

Warto nauczyć się kilku zasad zdrowego stylu życia. Przyswoić sobie je i stosować – nie tylko w okresie odchudzania!

Jak jeść żeby nie tyć?

Z umiarem. To pierwsze co mówię każdemu kto mnie pyta o dietę. Dotyczy to wszystkich produktów, bo nawet te najzdrowsze spożywane w nadmiarze potrafią utuczyć! Niestety – fakty są takie, że to co i ile jemy ma ogromny wpływ na masę naszego ciała. Ale nie jedyny (o tym później). Żeby jeść nieco mniej proponuję:

  • Korzystać z mniejszych talerzy
  • Nakładać mniejsze porcje i czekać chwilę zanim rzucimy się po dokładkę (może wcale nie mamy już potrzeby żeby więcej jeść?)
  • Jeść częściej ale mniej. Głodzenie się przez cały dzień skutkuje zwykle niepohamowanym apetytem wieczorem.

Poza tym, że warto jeść mniej proponuję też UROZMAICAĆ POSIŁKI. To w celu zapewnienia sobie składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Odżywiony organizm nie wysyła ciagle komunikatu „jestem głodny” przez co łatwiej jest nie podjadać niezdrowych rzeczy. Warto również ograniczyć cukier – to również wiele osób wie, jednak nie jest to łatwe. O tym jak to zrobić napisze wkrótce!

Jak spalać więcej kalorii?

Regularnie trenować – to na pewno i to nie tylko dlatego, że każdy trening to X spalonych podczas ćwiczeń kalorii. Warto regularnie uprawiać sport (3-4 x tygodniowo) przede wszystkim po to żeby poprawić metabolizm. Bo metabolizm osoby wysportowanej działa zupełnie inaczej niż metabolizm kanapowca. Pokarm po prostu jest szybciej trawiony, zużywany do regeneracji po wysiłku, do odbudowy mikrouszkodzeń mięśni, do budowania zapasów glikogenu na kolejny trening. Organizm sportowca działa jak dobrze naoliwiona maszyna – paliwo jest odpowiednio zużywane do pracy. Poza tym MIĘŚNIE spalają więcej kalorii niż tłuszcz zatem jeśli twoje ciało jest umięśnione to poziom metabolizmu na pewno jest wyższy niż u kogoś kto ma mało tkanki mięśniowej. Dlatego WARTO REGULARNIE CHWYTAĆ ZA CIĘŻARY (dotyczy również kobiet – dziewczyny nie bójcie się targać! Odpowiednio dobrane obciążenia i ćwiczenia dają rewelacyjne efekty!)

Druga sprawa (często bagatelizowana) to jak najbardziej AKTYWNY TRYB ŻYCIA POZA TRENINGAMI. Chodzi o to żeby wychodząc z siłowni nie mówić sobie „dobra, poćwiczyłam to teraz mogę resztę dnia siedzieć – w aucie, za biurkiem, na kanapie”. Oczywiście, odpoczynek po ćwiczeniach jest ważny, ale równie ważny jest RUCH. Żeby dodać aktywność każdego dnia proponuję:

  • Spacerować. Zostaw auto kiedy masz do załatwienia coś w promieniu 15-20 min marszem . W obie strony zyskasz 30-40 minut spaceru. Nie mówiąc o korzyściach dla środowiska 🙂 Autem, licząc parkowanie, pewnie nie będzie wiele szybciej!
  • Chodzić po schodach zamiast pakować się do windy. Ja wiem, że winda kusi (szczególnie jeśli taszczysz torby z zakupami czy inne cuda), ale… odkąd mieszkam na 3 piętrze bez windy ruszam się dużo więcej niż wcześniej!
  • Wychodzić z psem (jeśli masz psa) często i na dłużej. Pupil będzie zadowolony.
  • Wychodzić z dzieckiem – codziennie, również kiedy pada deszcz i jest zimno. Potraktuj to jak codzienną dawkę suplementu na podniesienie odporności! Zapewniam, że to bardziej skuteczne niż najdroższe tabletki. Minimum 30 minut każdego dnia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: