Jak zacząć ćwiczyć? Jak zacząć biegać?

Temat starszy niż świat, powracający niestrudzenie kilka razy w roku – najczęściej w okolicy Sylwestra (bo przecież od Nowego Roku wszystko się zmieni – na lepsze zdrowsze, bardziej fit i w ogóle), wraz z początkiem wiosny (bo w tym roku na pewno uda się wreszcie zrzucić zbędne kilogramy i pokazać piękne wysportowane ciało latem…), w okolicach urodzin (bo to taki czas na refleksje i przecież w kolejnym roku życia na pewno się uda…)… Tak, lubimy sobie postanawiać, planować, marzyć. Ale gorzej z realizacją. Proponuję zatem wziąć byka za rogi jak to się mówi – od razu i póki jest motywacja do zmiany, do rozpoczęcia czegoś – warto się ruszyć! A później zadbać o to, żeby ta motywacja pozostała na wysokim poziomie kiedy opadnie blask fajerwerków i entuzjazm sprawiający, że na początku tak bardzo się chce!

Jak zacząć ćwiczyć?

Przede wszystkim – z głową. Co to znaczy? To znaczy, że najlepiej zacząć od prostych ćwiczeń, odpowiednich do Twojego stanu zdrowia i kondycji. Jeśli zrobisz zbyt dużo naraz to czekają Cię nie tylko bóle mięśni przez kilka dni, ale może się zdarzyć kontuzja, która uniemożliwi Ci realizację planu na ładnych kilka tygodni. Dlatego do treningu podchodzimy z rozsądkiem.

Najlepiej pod okiem trenera. Serio – jest różnica i zapewniam Cię, że jeśli masz problemy z motywacją i niepewność jak ćwiczyć to podjęcie współpracy z trenerem jest najlepszą decyzją – mimo, że to kosztuje, owszem (ale też nie musi kosztować majątku jeśli wybierzesz np. opiekę trenerską online). Dlaczego trening pod okiem trenera to najlepszy pomysł?

  • Ponieważ regularne treningi z trenerem wykluczają „nie chce mi się” i odłożenie treningu na jakieś bliżej nieokreślone „później”. Masz zaplanowany i zapłacony trening – idziesz na trening. I tyle.
  • Ponieważ wielu początkujących wykonuje ćwiczenia po prostu źle. Albo w ogóle nie wie jakie ćwiczenia wybrać – przecież w internecie, na You Tube jest tyyyyle filmików, że naprawdę można się pogubić.
  • Samodzielnie mało kto potrafi się „spiąć” na tyle, żeby pocisnąć kiedy się nie chce, kiedy jest słabszy dzień, kiedy jakoś brakuje siły. Z trenerem zawsze zrobi się więcej, dokładniej, dłużej, lepiej, bardziej wydajnie. Nie ma odstępstw od tej reguły.
  • Ponieważ trener dopasuje ćwiczenia do Twoich możliwości. Pokaże Ci JAK wykonywać ćwiczenia, dobierze obciążenia, kolejność i liczbę powtórzeń – do Ciebie, do Twojej kondycji i Twoich celów.
  • Ponieważ nawet podjęcie współpracy online z trenerem i konieczność „wyspowiadania się” co tydzień z wykonanych zadań MOTYWUJE.

Zapraszam do nawiązania współpracy – Face 2 Face lub online

Oprócz tego, że lepiej ćwiczyć z trenerem niż bez trenera, na pytanie „jak zacząć ćwiczyć” odpowiadam przeważnie – REGULARNIE 🙂 To jest tak naprawdę klucz do sukcesu. Bo co z tego, że poćwiczysz sobie raz na tydzień, a później długo nie masz czasu, ochoty, weny, żeby ten trening powtórzyć? Tak – trening przynosi efekty jeśli go powtarzamy przeplatając regeneracją. Do pewnego czasu… Bo po pewnym czasie trening powinno się zmienić – i tutaj znowu przydaje się trener, który się tym zajmie 🙂 Pod warunkiem, że będziesz słuchać i działać. Bo jeśli odpuszczasz i nie wykonujesz zadań to nie dziw się, że Twoja forma stoi w miejscu i nawet po dłuższym czasie nie jesteś gotów na nowe.

Jeszcze jedna rada, którą mogę dać wszystkim, którzy zachodzą w głowę JAK ZNALEŹĆ CZAS na regularny trening – lepiej poćwiczyć krócej niż nie poćwiczyć wcale. Jeśli naprawdę nie masz godziny czasu na trening to zaplanuj chociaż pół godziny. Przez pół godziny również można się solidnie zmęczyć, a trenując regularnie, zrobić formę. Poza tym… może czas na zmianę priorytetów? Regularny trening to inwestycja w zdrowie, lepsze samopoczucie, więcej siły i sprawność na długie lata. Czy jest coś ważniejszego?

Jak zacząć biegać?

Oprócz wszystkich powyższych punktów, które zasadniczo dotyczą każdego rodzaju aktywności, jeśli chodzi o bieganie to powiem wam jedno – ZACZYNAMY POWOLI. Naprawdę lepiej dochodzić do formy stopniowo. Jeśli przesadzisz z prędkością na początku i poczujesz, że „umierasz” w pierwszych minutach treningu to bardzo łatwo się zniechęcić i pomyśleć, że „bieganie jest nie dla mnie”. Uwierzcie mi – pomogłam rozpocząć przygodę z bieganiem niejednej osobie, która tak myślała na początku – że nic z tego, że za trudne, że nie jej bajka. Ale potem okazało się, że wystarczyło odpowiednio rozplanować trening. Dziś wiele z tych osób ma na swoim koncie maratony a nawet ultramaratony.

One thought on “Jak zacząć ćwiczyć? Jak zacząć biegać?

  1. Pamiętam swoje poczatki z bieganiem…no nie było lekko ;p Dlatego to o czym każdy musi pamiętać chcąc zacząc, to że na pewno nie będzie lekko. Chociaż trzeba zaznaczyć że później będzie bosko ;p Sama na poczatku musiałam odpuścić bo wystartowałam w złym czasie dla siebie. Wyniki miałam słabe. Dlatego wszystkim nim zaczną biegać radze wcześniej porobić badania. W laboratorium diagnostyki uruchomili nawet teraz specjalne pakiety promocyjne fit&active w wersji medium czy maximum w zalezności od potrzeb. Takie badania dają pełen obraz kondycji organizmu i tego co można z tym zrobić – jakie zakresy ćwiczeń sobie ustalić

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: